Η Hatha Yoga είναι το πιο γνωστό μονοπάτι  Yoga, κατάλληλο για όλους και στόχος της είναι να εξαλείψει τα εμπόδια  και  να εξισορροπήσει την ενέργεια.

Δυναμώνει και ηρεμεί το νευρικό σύστημα, σταθεροποιεί τη συγκέντρωση του νου, ώστε να προετοιμάσει το άτομο για τον Διαλογισμό.

Στην σχολή μας  έχουμε ένα προοδευτικό τρόπο να γνωσίσετε τη γιόγκα ( progressive yoga) από το εύκολο στο πιο δύσκολο και από το απλό στο  πιο σύνθετο.

Ετσι μπορούν όλοι ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης να γνωρίσουν τη yoga.

  • Προετοιμασία σώματος.
  • Παραλλαγές
  • Διορθώσεις 
  • Πλήρεις οδηγίες 
  • Αναπνοές
  • Βαθιά χαλάρωση
  • Βελτίωση φυσικού, νοητικού ψυχοσυναισθηματικού επιπέδου.

 

 Ηatha yoga  &  Νευρικό Σύστημα

Η παραδοσιακή Hatha yoga βοηθάει να επαναπρογραμματιστεί το Νευρικό Σύστημα και ο νους. Γενικά οι αναπνοές της γιόγκα ηρεμούν και ρυθμίζουν το Ν.Σ.  λειτουργούν καλύτερα ακόμα και από ηρεμιστικό χάπι.  Υπάρχουν αναπνοές που χαλαρώνουν και άλλες που διεγείρουν.   Πχ.  Γλωτικός ήχος (Ουτζάι) , Εναλλασόμενη (Νάντιν Σόνταν), Καπαλμπάτι, Μπάστρικα κλπ.  Εκτός  αυτών, όλες οι ασάνες της γιόγκα που γίνονται  με ηρεμία και χωρίς βία, καθώς και η τεχνική της βαθιάς χαλάρωσης, ευνοούν την ρύθμιση του Ν.Σ.   Χρειάζεται μια ισορροπημένη προσέγγιση σε αυτό, έτσι ώστε η πρακτική στη yoga να μην είναι  ούτε πολύ υποτονική, (υπολειτουργία του συμπαθητικού), ούτε πολύ δυναμική, ώστε να γίνεται με ανταγωνιστικότητα και βία γιατί θα υπερδιεγείρει το συμπαθητικό, γεμίζοντας το σώμα με δηλητήρια, (αδρεναλίνη, γαλακτικό οξύ), και το νου με ένταση.

Λίγα από την Φιλοσοφία της γιόγκα

Αστάνγκα στα σανσκριτικά σημαίνει «οκταπτυχο μονοπάτι» από την αρχαιοτάτη  Ράτζα Γιόγκα του Πατάντζαλι, το οκταπλό μονοπάτι.

  1. Έλεγχος των πράξεων και της συμπεριφοράς - Γιάμα
  2. Έλεγχος του χαρακτήρα για αυτοβελτίωση - Νιγιάμα
  3. Σωαμτικές ακίνητες στάσεις – Ασάνες
  4. Έλεγχος της Βιοενέργειας – Αναπνοές, Πραναγιάμα
  5. Αποταύτιση από τα ερεθίσματα των αισθήσεων και του νου – Πρατυαχάρα
  6. Εξάσκηση της συγκέντρωσης – Ντάρανα
  7. Εσωτερίκευση  και επαφή στην πηγή της  Ύπαρξης , διαλογισμός – Ντυάνα
  8. Ένωση και ταύτιση με την Πηγή της ύπαρξης – Σαμάντι.

H δύναμη δεν πρέπει να συγχέεται με την ένταση. Ο έλεγχος του σώματος δεν πρέπει να συγχέεται με εξωτερικά επιτεύγματα του σώματος.  Στη γιόγκα μετρούν και οι εσωτερικές εμπειρίες. Ούτε η προσωρινή εκτόνωση του στρες πρέπει να συγχέεται με την πραγματική ηρεμία και το συνειδητό έλεγχο της συμπεριφοράς του νου και των συναισθημάτων.

Πραγματική δύναμη έχει κανείς όταν ησυχάζει το νου και κάνει αυτό που χρειάζεται, όσο χρειάζεται, εξυπηρετώντας  και  ακολουθώντας τους εσωτερικούς και εξωτερικούς νόμους της Παγκόσμιας Αρμονίας.

Αυτοί οι νόμοι ενυπάρχουν μέσα στο μικρόκοσμο του σώματος μας. Δεν έχουμε παρά να σκύψουμε με ταπεινότητα και υπομονή, με αφοσίωση και λογική εξάσκηση και  επίγνωση στο παρόν, και όχι με γρήγορα, βίαια ή ανταγωνιστικά ήδη γιόγκα τα οποία στοχεύουν σε μια αθλητική γυμναστική. Και αυτές οι εμπειρίες βιώνονται, μόνο στην απουσία προσπάθειας.

Είθε ο κάθε ένας να αυξήσει την κατανόηση του και να βρει τον σκοπό του σε αυτή τη ζωή.

Είθε όλα τα όντα πάνω στη γη να είναι ευτυχισμένα

Namaste

Share

 μέσα γραφείο

Ωράριο Λειτουργίας:

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τις ώρες που δεν έχει κάποιο πρόγραμμα, ώστε να σας δώσουμε πληροφορίες. 

  • Τηλεφωνήστε μας στο 694 910 38 64. Αν δεν σας απαντήσουμε, θα είμαστε σε πρόγραμμα γιόγκα, θα σας καλέσουμε πίσω το συντομότερο δυνατό. 
  • Θα βοηθήσει πολύ στην επικοινωνία μας να αφήσετε μήνυμα στο messenger στην σελίδα του Υoga Studio Health
  • Αν έρθετε στο χώρο μας, θα είμαστε διαθέσιμοι σε κένο  χρόνο μεταξύ των προγραμμάτων, γιατί ο χώρος μας είναι ενιαίος.
  • Συμβουλευτείτε το πρόγραμμά μας. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ BLOG ΜΑΣ

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…