Η γιόγκα είναι για όλους και για όλες τις ηλικίες!

Κρατάμε την παραδοσιακή γιόγκα εμπλουτισμένη με τις απαραίτητες σύγχρονες επιδράσεις της εποχής μας. 

στροφή σπ. στ.IMG 20181001 182727

xalasana IMG 20190307 191938

 

Hatha Yoga (Χάθα Γιόγκα)

είναι η Γιόγκα της Υγείας γιατί προσφέρει ζωτικότητα, γερό σώμα, νευρικό σύστημα και νου. 

Αποτελείται από τα μόρια Χα και Θα που αντίστοιχα σημαίνουν Ήλιος και Σελήνη.

Η Χάθα Γιόγκα περιέχει: Ασάνες (ακίνητες στάσεις), περιέχει όμως και κινητικές για  προετοιμασία.  Πραναγυάμα (ελεγχόμενες αναπνοές), Μούντρες (παραψυχικές στάσεις χεριών και σώματος), Μπάντες (κλειδώματα ενέργειας), Πρατυαχάρα (τεχνικές αποστασιοποιημένης χαλάρωσης) Ντάρανα (τεχνικές συγκέντρωσης) και Κρίγια ή Σατ Κάρμα (τεχνικές καθαρισμού).

Άσανα σημαίνει σταθερή και άνετη στάση. Στην Χάθα Γιόγκα ερχόμαστε στην Άσανα, την οποία την  εκτελούμε αργά και  με επίγνωση, ενώ χρησιμοποιούμε την αναπνοή για  να ανοίξουν τα κανάλια ροής της Πράνα (ενέργειας) μέσα στο σώμα.

 

Η Hatha Yoga είναι το πιο γνωστό μονοπάτι  Yoga, κατάλληλο για όλους και στόχος της είναι να εξαλείψει τα εμπόδια  και  να εξισορροπήσει την ενέργεια.

Δυναμώνει και ηρεμεί το νευρικό σύστημα, σταθεροποιεί τη συγκέντρωση του νου, ώστε να προετοιμάσει το άτομο για τον Διαλογισμό.

Ο τρόπος που θα ενταχθείτε στην Hatha yoga είναι  προοδευτικός από το εύκολο στο πιο δύσκολο και από το απλό στο  πιο σύνθετο.

Ετσι μπορούν όλοι ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης να γνωρίσουν τη yoga. 

Επίσης δίνουμε έμφαση σε ευαίσθητες ομάδες ανθρώπων όπως είναι τα παιδιά, οι έγκυες και η τρίτη ηλικία

  • Προετοιμασία 
  • Παραλλαγές
  • Διορθώσεις 
  • Πλήρεις οδηγίες 
  • Αναπνοές
  • Βαθιά χαλάρωση
  • Βελτίωση φυσικού, νοητικού ψυχοσυναισθηματικού επιπέδου.

 

 Ηatha yoga  &  Νευρικό Σύστημα

Η παραδοσιακή Hatha yoga βοηθάει να επαναπρογραμματιστεί το Νευρικό Σύστημα και ο νους. Γενικά οι αναπνοές της γιόγκα ηρεμούν και ρυθμίζουν το Ν.Σ.  λειτουργούν καλύτερα ακόμα και από ηρεμιστικό χάπι.  Υπάρχουν αναπνοές που χαλαρώνουν και άλλες που διεγείρουν.   Πχ.  Γλωτικός ήχος (Ουτζάι) , Εναλλασόμενη (Νάντιν Σόνταν), Καπαλμπάτι, Μπάστρικα κλπ.  Εκτός  αυτών, όλες οι ασάνες της γιόγκα που γίνονται  με ηρεμία και χωρίς βία, καθώς και η τεχνική της βαθιάς χαλάρωσης, ευνοούν την ρύθμιση του Ν.Σ.   Χρειάζεται μια ισορροπημένη προσέγγιση σε αυτό, έτσι ώστε η πρακτική στη yoga να μην είναι  ούτε πολύ υποτονική, (υπολειτουργία του συμπαθητικού), ούτε πολύ δυναμική, ώστε να γίνεται με ανταγωνιστικότητα και βία γιατί θα υπερδιεγείρει το συμπαθητικό, γεμίζοντας το σώμα με δηλητήρια, (αδρεναλίνη, γαλακτικό οξύ), και το νου με ένταση.

Από την φιλοσοφία της γιόγκα

Αστάνγκα στα σανσκριτικά σημαίνει «οκταπτυχο μονοπάτι» από την αρχαιοτάτη  Ράτζα Γιόγκα του Πατάντζαλι, το οκταπλό μονοπάτι.

  1. Έλεγχος των πράξεων και της συμπεριφοράς - Γιάμα
  2. Έλεγχος του χαρακτήρα για αυτοβελτίωση - Νιγιάμα
  3. Σωαμτικές ακίνητες στάσεις – Ασάνες
  4. Έλεγχος της Βιοενέργειας – Αναπνοές, Πραναγιάμα
  5. Αποταύτιση από τα ερεθίσματα των αισθήσεων και του νου – Πρατυαχάρα
  6. Εξάσκηση της συγκέντρωσης – Ντάρανα
  7. Εσωτερίκευση  και επαφή στην πηγή της  Ύπαρξης , διαλογισμός – Ντυάνα
  8. Ένωση και ταύτιση με την Πηγή της ύπαρξης – Σαμάντι.

H δύναμη δεν πρέπει να συγχέεται με την ένταση. Ο έλεγχος του σώματος δεν πρέπει να συγχέεται με εξωτερικά επιτεύγματα του σώματος.  Στη γιόγκα μετρούν και οι εσωτερικές εμπειρίες. Ούτε η προσωρινή εκτόνωση του στρες πρέπει να συγχέεται με την πραγματική ηρεμία και το συνειδητό έλεγχο της συμπεριφοράς του νου και των συναισθημάτων.

Πραγματική δύναμη έχει κανείς όταν ησυχάζει το νου και κάνει αυτό που χρειάζεται, όσο χρειάζεται, εξυπηρετώντας  και  ακολουθώντας τους εσωτερικούς και εξωτερικούς νόμους της Παγκόσμιας Αρμονίας.

Αυτοί οι νόμοι ενυπάρχουν μέσα στο μικρόκοσμο του σώματος μας. Δεν έχουμε παρά να σκύψουμε με ταπεινότητα και υπομονή, με αφοσίωση και λογική εξάσκηση και  επίγνωση στο παρόν, και όχι με γρήγορα, βίαια ή ανταγωνιστικά ήδη γιόγκα τα οποία στοχεύουν σε μια αθλητική γυμναστική. Και αυτές οι εμπειρίες βιώνονται, μόνο στην απουσία προσπάθειας.

Είθε ο κάθε ένας να αυξήσει την κατανόηση του και να βρει τον σκοπό του σε αυτή τη ζωή.

Είθε όλα τα όντα πάνω στη γη να είναι ευτυχισμένα

Namaste

Share

χώρος υποδοχής.IMG 20190905 131827

Ωράριο Λειτουργίας:

Μπορείτε να δείτε τις ώρες του προγράμματος. Τα πρωινά δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα. 

Εγγραφές και πληροφορίες  με τηλεφωνικό ραντεβού στο 694 910 38 64

Έναρξη:  Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019

Αίθουσα yoga MG 20190905 131847

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ BLOG ΜΑΣ

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…